Jak to działa?

Zainteresowanie nowymi systemami bezpieczeństwa AEDO (Automatic Emergency Door Opening) i SECS (Seatbelt Emergency Cutting System) wykazała Agencja REUTERS, która 2 czerwca 2016 r. w Krośnie, jako pierwsza na świecie uczestniczyła w testach systemu AEDO, zamontowanego w opancerzonym transporterze wojskowym SKOT, a następnie w kolejnym pokazie działania systemów AEDO i SECS, zamontowanych w Fordzie Mondeo.

 

Na zlecenie  Discovery Corporate Services Limited, został zrealizowany w Krośnie, obszerny reportaż filmowy (11 min 30 s), pokazujący działanie systemów bezpieczeństwa AEDO i SECS w wojskowym transporterze opancerzonym SKOT i w Fordzie Mondeo. Premiera reportażu miała miejsce 1 lutego 2017 roku w programie „Wynalazcy przyszłości” emitowanym przez CANAL+DISCOVERY (powtórki emitowano w dniach 2, 4, 5 i 7 lutego br.). Poinformowano nas, że reportaż ten będzie emitowany w Polsce również przez telewizję nc+GO a  także za granicą przez stację DISCOVERY. Zapowiedź programu można zobaczyć tutaj: http://www.canalplus.pl/discovery/wynalazcy-przyszlosci-2/odcinek-1

 

W dniu 24.09.2015  w siedzibie  Inspektoratu Implementacji Innowacyjnych Technologii ObronnychI3TO, MON, prezentowaliśmy systemy AEDO i SECS, które uznano za „przełomową technologię w dziedzinie bezpieczeństwa”. Więcej informacji tutaj: https://i3to.wp.mil.pl/pl/1_109.html

 

Systemy bezpieczeństwa na drodze opracowane przez Nowak Innovations mogą uratować tysiące ludzkich istnień od spalenia żywce, utonięcia lub wykrwawienia się przez zablokowane drzwi czy zacięte pasy bezpieczeństwa w samochodzie po wypadku. Zablokowane drzwi są częstszym zjawiskiem niż Ci się wydaje.

Gdy samochód po wypadku zapala się a drzwi pojazdu są zablokowane, to Twoja sytuacja jest dramatyczna:
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/hero-police-officer-rescues-passenger-8662454 (artykuł w języku angielskim)
https://www.youtube.com/watch?v=dnZX-ymy79g

Jeśli Twój samochód posiada laminowane szyby to Twoja sytuacja jest jeszcze gorsza:
http://www.nbcdfw.com/news/local/Type-of-Glass-in-Your-Cars-Windows-Could-Change-Escape-Plan-206353031.html (artykuł w języku angielskim)
W Stanach Zjednoczonych od 1 września 2017 roku producenci samochodów mają montować w samochodach laminowane, nietłukące szyby mające chronić pasażerów podczas wypadków przed wypadnięciem z pojazdu. Do tego czasu (od 2013 roku) 25% pojazdów ma mieć montowane takie szyby.

Gdy Twój samochód do instalacji klimatyzacji używa nowego ekologicznego, ale niebezpiecznego czynnika chłodzącego zgodnego z nowymi regulacjami EU i USA, zwanego HFO1234yf, to sprowadzasz na siebie dodatkowe niebezpieczeństwo:
Ekologiczny czynnik chłodzący podczas pożaru tworzy trujące i niebezpieczne dla człowieka gazy:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9021335/Eco-friendly-car-refrigerant-turns-into-deadly-gas-it-vehicle-catches-fire.html
Z nowym czynnikiem chłodzącym w samochodach w Unii Europejskiej nie można ignorować ryzyka pożaru:
http://www.umweltbundesamt.de/en/topics/new-refrigerant-for-cars-eu-must-not-ignore-fire

Po wypadku samochodu elektrycznego Tesla S w Holandii, strażacy nie mogli interweniować a ciało martwego kierowcy nie mogło być wyciągnięte z wraku z powodu niebezpieczeństwa porażenia prądem:
http://www.autoevolution.com/news/tesla-model-s-crashes-in-holland-catches-fire-driver-foud-dead-on-arrival-111048.html
Strażacy, którzy przybyli na miejsce wypadku samochodu elektrycznego, nie mogli zbliżyć się do samochodu, gdyż baterie były uszkodzone i groziło to porażeniem. Pozostało im więc czekanie na spalenie się samochodu w całości. 53-letni kierowca zginął w wypadku a jego ciało nie mogło być wydobyte z samochodu na czas.

Elektryczne samochodu są ukrytą pułapką z uwagi na toksyczne opary powstające podczas pożaru baterii:
http://news.server999.org/tesla-fire-victims-and-relatives-demand-answers-from-tesla-over-death-trap-toxic-smoke-from-tesla-car-batteries/
Jeśli znajdziesz się w promieniu 250 metrów od palącego się elektrycznego samochodu, powinieneś udać się do lekarza w celu sprawdzenia stanu swojego zdrowia, ponieważ mogłeś nawdychać się trujących oparów z palących się baterii pojazdu.

Ważne kwestie bezpieczeństwa mogą zmusić władze do implementacji nowego rozwiązania bezpieczeństwa w samochodach – dźwigni wewnątrz bagażnika samochodu, za pomocą której można otworzyć bagażnik od środka. Taka dźwignia może pomóc w wydostaniu się z samochodu kierowcy lub pasażerowi po wypadku gdy drzwi są zablokowane, wydostać się instalatorowi systemu stereo, mechanikowi którzy przypadkiem utknęli w samochodzie, bawiącemu się w samochodzie dziecku czy ofiarom porwania:
https://www.federalregister.gov/documents/2000/10/20/00-27038/federal-motor-vehicle-safety-standards-interior-trunk-release
Za rozwiązaniem awaryjnego otwierania bagażnika od środka lobbują organizacje KIDA i CARS:
http://www.kidsandcars.org/how-kids-get-hurt/trunk-entrapment/
Szacuje się, że każdego roku od 10 do 20 ludzi (w tym porwanych dorosłych) ginie uwięzionych w bagażniku samochodu – głównie z powodu rosnącej wewnątrz temperatury.

Imponujący system ewakuacji w Audi A8:
http://autoweek.com/article/car-news/audi-a8-grenade-proof

W samochodzie Audu A8L zastosowano pierwszy tego typu system umożliwiający ewakuację z samochodu. Wystarczy, że kierowca lub pasażer wciśnie przycisk ewakuacji trzymając jednocześnie za klamkę drzwi, aby ładunki pirotechniczne rozerwały śruby zawiasów drzwi odłączając drzwi od reszty karoserii i umożliwiając bezpieczne opuszczenie pojazdu. Takie rozwiązanie ma się przydać w przypadku wypadku samochodowego, w którym drzwi zostają zgniecione i zakleszczone. Niestety po rozerwaniu śrub mocujących zawiasy, otworzenie drzwi może być trudne, ponieważ drzwi ważą aż 170 kg a pasażerowie mogą być ranni. W przypadku tonięcia samochodu, system również nie zadziała, ponieważ ciśnienie wody blokuje otwarcie drzwi.

Firma w podróży

Firma Nowak Innovations uczestniczy w wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych, na których przedstawia swoje rozwiązania technologiczne uczestnikom rynku motoryzacyjnego i użytkownikom dróg. Możesz nasz spotkać tutaj:

Kongres Impact17 w Krakowie (31.05-1.06.2017)

W dniach 31.05-1.06.2017 braliśmy udział w kongresie IMPACT17 w Krakowie, gdzie rozmawialiśmy z Panem Jarosławem Gowinem, Wicepremirem i Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, który zapoznał się z naszymi innowacjami, które wysoko ocenił i życzył nam sukcesu w ich wdrażaniu.

Rozmowa z Panem Wicepremierem i Ministrem Jarosławem Gowinem na Kongresie IMPACT17 w Krakowie

Rozmowa z Panem Wicepremierem i Ministrem Jarosławem Gowinem na Kongresie IMPACT17 w Krakowie

 

Targi Aerospace&Defense Meetings Central Europe Rzeszów 2017 (9-11.05.2017)

Nowak Innovations pokazywało swoje rozwiązania technologiczne na targach lotniczo-obronnych dla Europy Środkowej Aerospace&Defense Meetings Central Europe.

Udział w Targach został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu własnego RPO WP 2014-2020 „Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego”, Oś priorytetowa I. Konkurencyjna i innowacyjna gospodarka, Działanie 1.3. Promowanie przedsiębiorczości.

Misja Gospodarcza do Graz (Austria) (1-3.05.2017)

Nasza misja gospodarcza do Graz została zorganizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.

Hannover Messe 2018 – Hannover, Niemcy (23-27.04.2017)
Nowak Innovations na swoim stoisku na targach Hannover Messe 2018 pokazywało swoje rozwiązania AEDO i SECS polskim i niemieckim urzędnikom, władzom, uczestnikom rynku motoryzacyjnego i kierowcom. Na naszym stoisku gościliśmy m.in. Ministra Rozwoju Pana Mateusza Morawieckiego oraz Podsekretarz Stanu Ministerstwa Rozwoju Panią Jadwigę Emilewicz.

Organizatorzy Hannover Meese 2017, docenili znaczenie prezentowanych przez Nowak Innovations, innowacyjnych systemów bezpieczeństwa w transporcie – AEDO i SECS i podjęli się ich promocji na swojej stronie internetowej: http://www.hannovermesse.de/exhibitor/nowak-innovations/Y367724 za co składamy Organizatorom Hannover Meese 2017 serdeczne podziękowania.

Promocja ta, przyczyni się do szybszego przemysłowego wdrożenia systemów bezpieczeństwa AEDO i SECS, przez co zwiększy się bezpieczeństwo, nas wszystkich, użytkowników środków transportu na całym świecie.

Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki na stoisku Nowak Innovations

Minister Rozwoju i Wicepremier Mateusz Morawiecki na stoisku Nowak Innovations

Podsekretarz Stanu Ministerstwa Rozwoju Jadwiga Emilewicz na stoisku Nowak Innovations

Podsekretarz Stanu Ministerstwa Rozwoju Jadwiga Emilewicz na stoisku Nowak Innovations

Stoisko Nowak Innovations na targach Hannover Messe 2018

Stoisko Nowak Innovations na targach Hannover Messe 2018

Kongres 590 – Rzeszów (17-18.11.2016)
W dniach 17-18 listopada 2016 r. braliśmy udział w KONGRESIE 590 w Rzeszowie, gdzie  zostaliśmy zaproszeni do udziału w „Showroom najnowszych polskich technologii”.
Mieliśmy zaszczyt gościć na naszym stoisku Prezydenta RP, Pana Andrzeja Dudę, którego zapoznaliśmy z działaniem nowych, innowacyjnych systemów bezpieczeństwa AEDO i SECS.
Pan Prezydent zainteresował się możliwością wykorzystania systemów AEDO i SECS w wojskowych środkach transportu, w celu  w zwiększeniu bezpieczeństwa polskich żołnierzy i poprawy konkurencyjności polskiego przemysłu zbrojeniowego.

Spotkanie z Panem Prezydentem Polski Andrzejem Dudą na KONGRESIE 590 w Rzeszowie

Spotkanie z Panem Prezydentem Polski Andrzejem Dudą na KONGRESIE 590 w Rzeszowie

Produkty

Wypadek samochodowyWypadek samochodowy
W wielu wypadkach samochodowych pasażerowie zostają uwięzieni w samochodach z powodu zakleszczonych drzwi i zablokowanych pasów bezpieczeństwa. Są to bardzo niebezpieczne, często tragiczne sytuacje, zwłaszcza, gdy pojazd płonie lub tonie.
Opracowaliśmy:
– system automatycznego awaryjnego otwierania drzwi pojazdów AEDO (Automatic Emergency Door Opening), składający się z pirotechnicznych siłowników teleskopowych, zamontowanych w słupkach drzwiowych pojazdów

-system automatycznego awaryjnego przecinania zapiętych pasów bezpieczeństwa SECS (Seatbelt Emergency Cutting System) składający się z pirotechnicznych przecinaków pasów bezpieczeństwa, zamontowanych przy zwijaczu pasa.

Obydwa te systemy sterowane są układem elektronicznym i zadziałają po zderzeniu, dachowaniu  i po ustaniu ruchu pojazdu, z ustalonym opóźnieniem czasowym np.: 5-15 sek., jak również po wpadnięciu pojazdu do wody lub po wybuchu pożaru. Przecięcie pasów jak i otworzenie zakleszczonych drzwi umożliwia szybkie opuszczenie pojazdu przez ofiary wypadku, dotarcie do nich z pomocą, co często ratuje ich życie.

Nasze urządzenia można montować w pojazdach zarówno na etapie ich produkcji oraz w okresie eksploatacji – jako dodatkowe doposażenie.

 

Możliwości zastosowania:
1) nowe i używane samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, autobusy,
2) opancerzone samochody cywilne (VIP),
3) opancerzone i bojowe samochody i pojazdy wojskowe,
4) samoloty, helikoptery cywilne i wojskowe,
5) pociągi i pojazdy szynowe,
6) systemy przeciw pożarowe, klapy dymne, wyjścia awaryjne.

 

SECS (Seatbelt Emergency Cutting System)

 

Kilka sekund po wypadku, zderzeniu i po ustaniu ruchu pojazdu oraz po wpadnięciu do wody lub po wybuchu pożaru pojazdu – czujnik elektroniczny przekazuje impuls elektryczny do aktywowania generatorów gazu w przecinakach zapiętych pasów bezpieczeństwa.

 

Po aktywacji generatora gazu, sprężony gaz powoduje dynamiczne przemieszczenie uszczelnionego tłoka, który uderza w walcowy element zaopatrzony w ostrze tnące, a przesuwające się ostrze przecina taśmę zapiętego pasa bezpieczeństwa. Taka konstrukcja przecinaka zapewnia mały ciężar i minimalne wymiary.

 

Pirotechniczny przecinak zapiętych pasów bezpieczeństwa

Pirotechniczny przecinak zapiętych pasów bezpieczeństwa

SECS (Seatbelt Emergency Cutting System) - awaryjny pczecinak pasów bezpieczeństwa

 

AEDO (Automatic Emergency Door Opening)

Układ automatycznego awaryjnego otwierania drzwi pojazdu otwiera po wypadku wszystkie drzwi pojazdu i umożliwienie pasażerom opuszczenie kabiny.
W odpowiednim czasie zespół czujników elektronicznych przekazuje impuls elektryczny do aktywowania pirotechnicznych generatorów gazu, zamontowanych w siłownikach teleskopowych. Siłowniki te mogą być zamontowane w słupkach drzwiowych, poniżej zamka drzwiowego, w progach lub w drzwiach pojazdu.

 

Pirotechniczny siłownik teleskopowy

Pirotechniczny siłownik teleskopowy

Problem uwięzień ofiar wypadków w samochodach występuje na całym świecie i będzie się powiększał.

Niebezpieczne szyby samochodowe w USA

W Stanach Zjednoczonych od  1 września 2017 r. obowiązują nowe przepisy, wydane przez  Amerykańską Agencję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), które nakazują producentom aut osobowych i lekkich ciężarowych rejestrowanych na rynku amerykańskim, obowiązkowe montowanie szyb bocznych wykonanych z nietłukącego szkła laminowanego (zamiast dotychczas stosowanego szkła hartowanego). Ma to zapobiegać śmierci około 300 osób, które giną wypadając z aut podczas wypadków, ale niestety szyby laminowane stanowią duże zagrożenie dla pasażerów aut, które toną lub palą się, gdyż takiej szyby nie da się rozbić. Obecnie producenci aut zaczęli stopniowo stosować laminowane szyby w drzwiach aut, aby do 1 września 2017 osiągnąć poziom 100% aut  wyposażanych w takie szyby.

Nowe przepisy spowodują drastyczny wzrost śmiertelnych ofiar i ciężko poparzonych, którzy mogą zostać w ostatnich chwilach uratowani z płonących aut.

W Stanach Zjednoczonych, tylko w 2015 roku, tylko doszło do 174 000 pożarów aut, w których żywcem spaliło się 445 osób, a 1 550 osób doznało ciężkich poparzeń,  natomiast   każdego roku w US, tonie w autach ponad 400 osób, a rocznie do wody wpada ponad  10 000 aut.

Więcej informacji o problemie tutaj http://www.nfpa.org/news-and-research/fire-statistics-and-reports/fire-statistics/vehicle-fires/highway-vehicle-fires (w języku angielskim) oraz w reportażu telewizji NBC: http://www.nbcdfw.com/news/local/Type-of-Glass-in-Your-Cars-Windows-Could-Change-Escape-Plan-206353031.html (w języku angielskim)

Niebezpieczna klimatyzacja w samochodzie w USA, EU i Japonii

Kolejnym zagrożeniem dla nas wszystkich użytkowników aut są przepisy wprowadzone w USA, EU i Japonii, nakazujące wszystkim producentom aut stosowanie w klimatyzacjach ekologicznego czynnika chłodniczego R1234 yf, który jest niezwykle niebezpieczny, gdyż po powstaniu pożaru auta wytwarza się wysoce toksyczny gaz fluorowodór, który dodatkowo po połączeniu z wodą powoduje powstawanie śmiercionośnego kwasu fluorowodorowego.

Zobacz materiały na temat R1234yf:

http://magazynauto.interia.pl/porady/bezpieczenstwo/news-tych-samochodow-nie-gas,nId,1415655

http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9021335/Eco-friendly-car-refrigerant-turns-into-deadly-gas-it-vehicle-catches-fire.html

http://www.treehugger.com/cars/honeywell-defends-r1234yf-refrigerant-against-daimler.html

Dlatego powszechne stosowanie systemów AEDO i SECS, pozwalających na szybkie wydostanie się pasażerów z aut po wypadkach, jest niezwykle ważne i może uratować zdrowie i życie wielu tysięcy ofiar wypadków drogowych na całym świecie.

Prawa do wynalazków i patenty

Nasze urządzenia są wynalazkami na skalę światową i są chronione patentami w Polsce, Unii Europejskiej, USA i Hong Kongu:
1. PL Pat. 194 447 B1, „Układ do awaryjnego otwierania drzwi pojazdu”,
2. PL Pat. 225 323 B1, pt. „Siłownik teleskopowy”
3. US Pat. 7,327,232 B2, „System of devices for emergency opening of vehicle doors”,
4. US Pat. 9,568,028 B2, „Telescopic actuator”
5. PL Pat. 201 136 B1, pt.”Sposób awaryjnego przecinania zapiętych pasów bezpieczeństwa”,
6. PL Pat. 224 048 B1, pt. „Urządzenie do przecinania zapiętych pasów bezpieczeństwa”
7. EU Pat. Application – 0371 0555.8-2311/1 549 815 „System der Anlagen zum Notoffnen der Kraftfahrzeugturen” (22.06.2016 – data wydania decyzji EPO, o udzieleniu patentu na system AEDO, w 26 krajach europejskich),
8. PL Pat. Application P – 392 187 „Siłownik teleskopowy”,
9. PCT/PL 2011/000088 „Telescopic actuator”,
10. PL Pat. Application P – 396 371 „Urządzenie do awaryjnego przecinania zapiętych pasów bezpieczeństwa)”
11. PCT/PL 2012/000094 „Device for emergency cutting of fastened seatbelt,
12. PL Pat. Application P – 396 300 „Siłownik teleskopowy” (patent dodatkowy),
13. Hong Kong Pat. Application No. 06100310.7 „System der Anlagen zum Notoffnen der Kraftfahrzeugturen”,(System AEDO)
14. EPO –Pat. Pending No 12815867.2 – 1503/ 2758286 „Device for emergency cutting of fastened seatbelt” ,
15. EPO – Pat. Pending No: 11770573.1-1751/2606241 „Telescopic Actuator”,
16. US Pat. Pending No: 14/345,911 „Device for emergency cutting off fastened seatbelts” .

O nas

Spółka została zawiązania w dniu 07.01.2014 r. Wspólnikami są krajowe osoby fizyczne. Kapitał zakładowy wynosi 2.480.000 zł i został utworzony poprzez wniesienie do spółki zorganizowanej części przedsiębiorstwa Wiesława Nowaka (NWTech w Krośnie) oraz wkładów gotówkowych. Celem spółki jest wdrożenie do produkcji  urządzeń poprawiających bezpieczeństwo pasażerów pojazdów. Spółka jest właścicielką kilku praw do wynalazków.

Polska Nagroda Inteligentnego RozwojuFirma w 2017 roku otrzymała nominację do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2017 za projekt „AEDO – automatic emergency door opening”.

Organizatorami i pomysłodawcami nagrody są: Centrum Inteligentnego Rozwoju oraz sekcja „Rzecz o Innowacjach”, ukazująca się na łamach  „Rzeczpospolitej i „Pulsu Biznesu”. Partnerem merytorycznym nagrody jest Śląskie Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju działające przy Politechnice Śląskiej.

Dokumenty spółki do pobrania: NIP, REGON, KRS.

Kontakt

NOWAK INNOVATIONS Sp. z o.o.
ul. Rzeszowska 69
38-400 Krosnoemail:   biuro(at)nowak-innovations.pl
www.nowak-innovations.pl

tel. +48 602 446 855

Media o nas

Spółka NOWAK INNOVATIONS Sp. z o.o. jest sukcesorką prawną przedsiębiorstwa Wiesława Nowaka, w którym opracowano wynalazki zwiększające bezpieczeństwo pasażerów. Wielokrotnie publikowano informacje o tych rozwiązaniach:

25.12.2008 – Telewizja Polska TVP2, „Panorama”
30.12.2008 – Telewizja Polska Rzeszów, „Aktualności”
13.01.2009 – Dziennik „Super Nowości”
16.01.2009 – Radio ESKA
17.01.2009 – Radio Rzeszów
17.01.2009 – Radio VOX FM
20.10.2009 – Telewizja Kablowa Obiektyw
09.07.2009 – Telewizja TVN, „Fakty”
05.03.2012 – Magazyn Prasowy Bloomberg Businessweek Polska
01.09.2015 – Telewizja Polska TVP1, „Teleexpress”
02.09.2015 – Telewizja Polska TVP2, „Panorama”
19.09.2015 – Telewizja TVN, „Dzień Dobry TVN”
20.04.2016 – http://www.krosnocity.pl/index.php/aktualnosci/fakty/krosno/item/14830-innowacje-z-krosna-beda-ratowaly-zycie.html
24.01.2016 – TVN Turbo, „Raport TVN Turbo”
28.04.2016 – http://krosno112.pl/aktualnosci/pozostale-informacje/item/1796-krosnienskie-innowacje-w-bezpieczenstwie
08.05.2016 – http://wiemy.to/post-1640-trzech-braci-z-polski-opracowa-o-awaryjny-system-otwierania-drzwi-podczas-wypadku.html
02.06.2016 – http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=9698
07.06.2016 – wp.tv
06.07.2016 – http://innpoland.pl/128113,zygmunt-z-krosna-mogl-uratowac-bohatera-szybkich-i-wscieklych-jak-wydobywac-ludzi-z-plonacych-samochodow
13.07.2016 – http://auto.dziennik.pl/
12.07.2016 – deon.pl
1.02.2017 – Wynalazcy przyszłości 2 (odc. 2) na kanale Canal+ Discovery http://www.canalplus.pl/

Fundusze unijne

Firma korzysta z dotacji Unii Europejskiej
 
Spółka kontynuuje, po poprzedniku prawnym, realizację Umowy o dofinansowanie nr: UDA-POIG.05.04.01-18-003/11-00 z dnia 02.03.2012 r.
 
Projekt: „Dokonanie zgłoszenia wynalazku do ochrony patentowej przez Przedsiębiorstwo Innowacyjno-Wdrożeniowo-Handlowe NW Tech w ramach międzynarodowej procedury PCT. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi : 91 868,19 PLN. Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi:  54 065,38 PLN. Kwota dofinansowania z Budżetu Państwa wynosi: 9 540,96 PLN
 
Spółka kontynuuje, po poprzedniku prawnym, realizację Umowy o dofinansowanie nr: UDA-POIG.05.04.01-18-001/12-00 z dnia 30.04.2013 r.

Projekt: „Dokonanie zgłoszenia wynalazku do ochrony patentowej przez Przedsiębiorstwo Innowacyjno-Wdrożeniowo-Handlowe NW Tech w ramach Międzynarodowej Procedury PCT. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi: 100 302,99 PLN. Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi: 58 047,60 zł PLN. Kwota dofinansowania z Budżetu Państwa wynosi: 10 243,70 zł PLN.

 

Projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.