W EU, USA i w Japonii, weszły w życie nowe przepisy dotyczące czynnika chłodzącego klimatyzacji samochodowych. Przepisy te nakazują wszystkim producentom aut stosowanie w klimatyzacjach ekologicznego czynnika chłodniczego R1234 yf, który jest niezwykle niebezpieczny, gdyż po powstaniu pożaru auta wytwarza się wysoce toksyczny gaz fluorowodór, który dodatkowo po połączeniu z wodą powoduje powstawanie śmiercionośnego kwasu fluorowodorowego.

Zobacz materiały na temat R1234yf:

http://magazynauto.interia.pl/porady/bezpieczenstwo/news-tych-samochodow-nie-gas,nId,1415655

http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9021335/Eco-friendly-car-refrigerant-turns-into-deadly-gas-it-vehicle-catches-fire.html

http://www.treehugger.com/cars/honeywell-defends-r1234yf-refrigerant-against-daimler.html

Stąd też stosowanie opracowanych przez firmę Nowak Innovations systemów AEDO i SECS jest tym bardziej kluczowe, ponieważ w trakcie pożaru samochodu po wypadku, umożliwią szybsze opuszczenie pojazdu i zmniejszenie ryzyka zatrucia się trującymi oparami powstającymi podczas palenia się czynnika chłodzącego klimatyzacji i innych podzespołów samochodowych.